[© 2024 Reflex FM]
vorige overzicht volgende
21.12.2009
|
De vuurwerkcampagne 'Shithappens' is een grote hit op internet. Al meer dan een half miljoen mensen hebben de afgelopen twee weken de filmpjes van de vuurwerkcampagne bekeken.
In een filmpje is te zien hoe iemand eruit kan zien na een operatie als hij of zij oogletsel oploopt. Deze manier van communiceren spreekt tieners volgens de stichting goed aan.
In het filmpje kun je een eigen foto uploaden, die dan gebruikt wordt als het 'gezicht' dat door vuurwerk aangetast wordt. Dit filmpje kun je dan weer doorsturen.
De meeste ongelukken met vuurwerk worden veroorzaakt door tieners. De jaarlijkse campagne van de stichting richt zich dit jaar op het feit dat meer dan de helft van de jaarlijkse vuurwerkslachtoffers gewond raakt door andermans vuurwerk.
De afgelopen jaarwisseling belandden ongeveer achthonderd vuurwerkslachtoffers op de spoedeisende hulp. In veel gevallen ging het om oogletsel.
Reflex FM geeft deze week een vuurwerkpakket weg, ter waarde van 125,-. SMS reflex 2010 naar 7733 en je doet automatisch mee!
|