Email PasswordForgot It?

Quick Links
LISTEN NOW  |  MUSICNEWS  |  CHAT BOX  |  PLAYLIST  |  CONTACT

LISTEN LIVE

Album Reviews

Wild Ones

Flo Rida zijn nieuwe album Wild Ones ligt eindelijk in de winkel.Flo Rida was een van de eerste rappers die ging rappen op dance beats. hip hop-artiesten om zich heen begonnen zich ook meer en meer in de dance te storten. Flo Rida ging de samenwerking met de Franse DJ David Guetta aan, met als resultaat het iconische "Club Can't Handle Me". Op zijn voorgaande albums R.O.O.T.S. en Only One Flo (Part 1) borduurde hij voort op de succesvolle sound van hip house en urban pop. Van die formule lijkt Flo ook op zijn nieuwste album Wild Ones niet meer van af te willen wijken.

Met singles als "Good Feelin'" en "Wild Ones" domineerde de Floridase rapper de laatste maanden wereldwijd de hitlijsten en recentelijk luidde hij fluitend de zomer in met het aanstekelijke "Whistle" waarmee hij momenteel in de Top 10 van de hitlijsten staat.

Na een aantal maanden frequent singles te hebben uitgebracht blijft er weinig nieuw materiaal op Wild Ones over. Als je de covers van Bingo Players' "Cry (Just a Little)" en "In My Mind" van Ivan Gough & Feenixpawl featuring Georgi Kay niet meetelt, zijn er zelfs maar twee nooit eerder gehoorde tracks op het album. Het slechts negen tracks tellende album, goed voor een schamele 35 minuten is daardoor een beetje een tenvaller.

Dat Flo Rida een meester is in het afkijken van andere succesvolle artiesten en het snel overnemen van trends behoeft niet vermeld te worden. Slechts zeer korte tijd nadat Avicii zijn megahit "Levels" had uitgebracht, kwam Flo Rida met de in de VS nog grotere hit (zo zou later blijken) "Good Feelin'" dat gebouwd is op exact dezelfde sample van "Something's Got a Hold On Me" van de onlangs overleden Etta James. Ook tweede single en titeltrack "Wild Ones" is in feite schaamteloos gejat, in dit geval van Guetta's fantastische hit "Titanium". Om het concept en de sound van "Titanium" te kunnen handhaven schakelde Rida de hulp in van "Titanium"-zangeres Sia, die de centen wel kon gebruiken.

Origineel materiaal kwam er pas met Flo Rida's meest recente hit "Whistle". Het hitgevoelige fluitje, de akoestische kampvuur-gitaar en de dubbelzinnige teksten over blowjobs maakten "Whistle" tot een razendsnelle chart-raket en is nog altijd niet weg te slaan uit de hoogste regionen van de lijsten.

Met de vierde single "Let It Roll" werd de oude formule weer in stand gehouden: je pakt er een stoffige, oude sample bij, zet er een stevige beat onder en gooit er snelle raps overheen en je hebt een hit. En ondanks dat we nu de helft van het album al gehad hebben, staan er nog genoeg potentiële hits op Wild Ones, hoewel ik niet zou kiezen voor de matige cover-tracks "I Cry" en "In My Mind, Pt. 2" die naar alle waarschijnlijkheid binnen een halfuurtje in elkaar zijn gedraaid.

Flo Rida doet het met Jennifer Lopez op "Sweet Spot", bestaande uit een gevoelig refreintje dat JLo met een iel stemmetje heeft ingezongen (ondersteund door een dosis auto-tune), gevolgd door knallende verses op stampende clubbeats. "Run" is een collabo met RedFoo van LMFAO. Aangezien de productie van dit nummer geleverd is door GoonRock doet "Run" dan ook al snel aan een "Party Rock Anthem" Part 2 denken of iets dat niet op Sorry for Party Rocking zou misstaan. Wellicht de interessantste track op Wild Ones is "Thinking of You", een soort electro balade van producer Rico Love. In de hook zoekt Rida de hogere registers op, hetgeen me aan Ushers "Climax" doet denken. Niet slecht Flo, maar ik hoor je liever rappen, want dat kun je best goed.

Het album Wild Ones zou je eigenlijk een greatest hits album kunnen noemen. Want hits staan er genoeg op. En we hebben het voorgevoel dat er ook nog wel een aantal van zullen volgen.

Reflex FM - Copyright © 1980-2024 - Powered by Click2.nl algemene voorwaarden | listen live | adverteren | contact